K&H Bank

Nem most jön el az innovációs boom a családi vállalatoknál – #uzletem.hu

Nem kedvez a jelenlegi gazdasági helyzet a családi vállalatok innovációs törekvéseinek, innovációs indexük 2 pontot csökkenve jelenleg 27 ponton áll – derül ki tagunk, a K&H kutatásának első féléves eredményéből. A vállalatok főként a szoftverek és gépek vásárlását fogják vissza a következő egy évben, innovációs stratégiája pedig a családi cégek töredékének van. A fejlődés azonban elengedhetetlen, az elmúlt évtizedek európai gazdasági növekedésének mintegy kétharmada az innovációnak tulajdonítható. A jó példákra nagy szükség van, a K&H ezért idén is elindította a K&H családi vállalatok kiválósági díjat, amelyre az innováció mellett a sikeres generációváltás, a hosszú távú stratégia és a társadalmi, környezetvédelmi felelősségvállalás kategóriában várják az inspiráló céges gyakorlatokat.

Mérséklődött a családi vállalatok fejlesztési kedve: a cégek eddig megvalósult és a jövőben tervezett innovációs tevékenységét és aktivitását félévente vizsgáló K&H innovációs indexük 2 pontos csökkenést követően jelenleg 27 ponton áll. A változás annak tudható, hogy kevesebb fejlesztést terveznek, valamint az innovációs stratégia egyelőre még nem az erősségük.

Visszafogott tervek

A kutatás alapján az innovációt szolgáló szoftverek és gépek vásárlását is visszafogják most a cégek, 21 százalék helyett 13 százalék tervezi új funkciót vagy feladatot ellátó szoftver vásárlását a következő egy évben, de az olyan gépek vásárlásán is kevesebben gondolkoznak (23 százalék vs. 18 százalék) az előző félévhez képest, amelyekkel új terméket lehet előállítani.

„A visszafogottabb tervek hátterében az állhat, hogy a közelmúlt gazdasági helyzete nem kedvezett a családi cégek innovációs törekvéseinek. Tízből hatan jelezték, hogy negatívan befolyásolta azt, és a közeljövővel kapcsolatban is hasonlóan borúsan vélekednek (54s zázalék)” – emelte ki Ékes Ákos, K&H családi vállalatok központ vezetője.

A nehezebb gazdasági körülmények szerencsére nem befolyásolják érdemben a termékfejlesztést. A cégek közel negyede (23 százalék) tervez új termékkel vagy szolgáltatással előállni, ráadásul ebben a munkavállalókra is egyre jobban számítanak: 78 százalékról 95 százalékra ugrott azoknak a cégeknek az aránya, akiknél a saját dolgozók is részt vesznek ebben a folyamatban.

Van stratégia, de elvétve

és az sem innovációs stratégia sajnos. Hányadik helyet érte el Magyarország az innovátorok között egy tavalyi uniós kutatás alapján? Olvassa el: https://uzletem.hu/vallalkozo/kh-nem-most-jon-el-az-innovacios-boom-a-csaladi-vallalatoknal

Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesítjük az örökléssel és utódlással kapcsolatos, legjobb szakértői tartalmakról!